Okej. Nie umiem pisać poradników, ale spróbuje się sklecić coś odnośnie rozdawania statystyk w World vs World. Zacznijmy od tego, że w tym trybie maksymalny poziom to jakoś... 10.000. Za każdy poziom dostaje się jeden punkt rozwoju. W zależności od tego, jak wyglądałaby nasza gra - inaczej wygląda rozwój statystyk/umiejętności.
1) Zaopatrzenie - prawdopodobnie najlepiej zacząć rozwój od wbicia tych kilku punktów w odpowiednie zdolności. Za jedynie dziesięć punktów można podbić Supply Master do poziomu czwartego, co zapewnia bonusy względem zbierania ładunku oraz na sam koniec istnieje szansa, że wydając niesione supply przy ich skończeniu dostaniemy gratisowe, nowe paczki. Z pewnością to przyda się m.in. naszej gildii, ale też każdemu, innemu commanderowi, czy zergowi/blobowi biegającemu po wvw. Do tego warto też podbić na poziom pierwszy Build Mastery i Repair Mastery, każdy za 1 punkt rozwoju, co przyspiesza budowanie machin lub naprawy ścian, bo wydajemy wtedy jednocześnie więcej supply.
W skrócie - rozwinięcie tych umiejętności przyda się nie tylko gildii, ale też w sytuacji gdy podepnie się pod grupkę randomków, a do tego jest stosunkowo tanie.
2) Solo/Roaming - czy też zwyczajnie walczenie z NPC. Przydatne zarówno do samotnej gry, co do gry w większej grupie. Jeśli ktoś zamierza biegać samemu i przejmować Landy lub, czy też zwłaszcza Campy, wtedy to jest niemalże konieczny element rozwoju. Chodzi tutaj oczywiście o umiejętności Guard Killer - do poziomu czwartego i Defense Against Guards - też do poziomu czwartego. Każdy z tych elementów rozwoju kosztuje 20 punktów i jak nazwy wskazują - pierwsze zwiększa obrażenia jakie zadajemy NPC broniącym punkty, zaś drugie zwiększa naszą odporność na ich ataki. Najlepiej rozwinąć najpierw jedno lub drugie.
W przypadku gry bez reszty osób, czy też zwyczajnej zabawy w roam, najpewniej jest to obowiązkowy rozwój. Inaczej trzeba sporo kite'ować, czy też ogarniać możliwości i zasięgi 'agresji' ze strony NPC, które często rzucają się razem do gangbangu.
3) Machiny oblężnicze - podstawa zdobywania i obrony większych elementów, jak wieże, twierdze, czy garnizony. Bez tych zdolności da się to zrobić, jednak często jest to ciężkie, upierdliwe i utrudniane przez graczy z innych serwerów. Ogółem można tutaj wyróżnić masterki od każdej broni, jednak najważniejsze są Flame Rams, Catapults, Arrow Carts i Shield Generators. Nieco mniej, acz też potrzebne Trebutchers i Siege Golems. Wracając jednak do rozwoju każdej z tych umiejętności. Kompletne wymasterowanie jednego z urządzeń kosztuje 60 punktów i jest raczej czasochłonne. Nie polecam tego rozwijać na start, a jak już po powyższych ścieżkach rozwoju. Co zaś z podziałem względem tego?
Melee Tank najlepiej jeśli rozwiną umiejętność Flame Ram i Siege Golems. W przypadku Melee DPS najlepiej skupić się na Flame Ramach i Arrow Cartach. W przypadku ranged dps'u na Catapultach i Trebutcherach, podczas gdy postaci healerów i supportów najlepiej jak skupią się na Shield Generatorach i Arrow Cartach. Oczywiście rozwój jednego do końca zanim w ogóle pomyśli się o innym. Flame Ram i Catapulty to najbardziej powszechne machiny do zdobywania obiektów, a Arrow Carty najskuteczniejsze w obronie.
4) Uzupełnienie względem powyższego, czy też zwiększanie obrażeń. Jest też umiejętność Siege Might. Wbicie jej na 5 poziom zwiększa obrażenia z machin oblężniczych o 10% i kosztuje 35 punktów. Mimo wszystko, nie opłaca się tego rozwijać przed rozwinięciem jakiejś machiny oblężniczej. Czemu? Dopiero 5 poziom rozwoju machiny oblężniczej odblokowuje nam jej pełen potencjał, czy pełen zestaw jej 'zaklęć'. Wtedy też często ulega skróceniu czas pomiędzy atakami, więc nie sugeruję rozwijać tego przed wbiciem jednej z machin na przynajmniej 3, a najlepiej maksymalny poziom.
Pozostałe umiejętności są już bardziej problematyczne, czy też raczej... spora ich część jest bezużyteczna lub mało praktyczna. Zupełnie tak, jak zwiększanie obrażeń przeciwko sprzedawcą w twierdzach wrogów, czy odblokowywanie sobie zakładek sklepowych.